מתוך “גלובס” (22.3.10): נסגר תיק החקירה נגד אסי טוכמאייר, ברק רוזן וחנניה גיבשטיין

ברק רוזן, אסי טוכמאייר, קנדה-ישראל
ברק רוזן, אסי טוכמאייר, קנדה-ישראל

נסגר תיק החקירה שהוגש נגד אסי טוכמאייר, ברק רוזן וחנניה גיבשטיין. הפרקליטות  סגרה מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד חנניה גיבשטיין, ראש עיריית ראשון-לציון לשעבר, ונגד בעלי פנגאיה נדל”ן וקנדה-ישראל, אסי טוכמאייר ו ברק רוזן – סביב עסקת הנדל”ן של מגדל W במתחם צמרת בתל-אביב. השלושה קיבלו הודעות חתומות בידי עו”ד איריס שמואלי, פרקליטה בכירה בפרקליטות, בדבר סגירת התיק נגדם.

החקירה נגד השלושה נפתחה לפני שנתיים ברעש גדול. גיבשטיין, שהיה בעל הקרקע עליה נבנה המגדל, שהה לילה אחד במעצר, ואילו ברק רוזן היה במעצר-בית. אסי טוכמאייר לא היה בארץ באותה עת והגיע באופן מתואם, נחקר ושוחרר מיד בתום חקירתו.

גיבשטיין, המיוצג בידי עו”ד דורון איתני, מסר בתגובה: “ההחלטה היא עוד הוכחה לכך שלא היה מקום מלכתחילה לפתוח בחקירה. עובדת היותי איש ציבור במשך עשרות שנים נלקחה לחובתי, והייתי מבקש ממבקר המדינה שימצא את הדרך לסלק מהשירות הציבורי פקידים שעשו שימוש לרעה בכוח שבידם בכדי לפגוע בשמי”.

עו”ד אודי ברזלי, המייצג את ברק רוזן ו אסי טוכמאייר, מסר בתגובה להחלטה על סגירת התיק: “מההתחלה טענתי כי כל הדיון הזה הוא דיון אזרחי, ולא היה מקום לערב פלילים. גרמו לאנשי עסקים נזק גדול, והיד על ההדק צריכה להיות יותר רגישה”.

נגישות